Oferta Edukacyjna
REKRUTACJA

SPORT

SUKCESY

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że IV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. BOLESŁAWA CHROBREGO w Bytomiu jest wśród 500 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2017 i przysługuje mu tytuł "Brązowej Szkoły 2017".

Liczba odwiedzonych podstron
od 12 grudnia 2011 r.

Logo szkoły

+ Archiwum aktualności

[archiwum] [2014]

30 marca 2014 r.

WYCIECZKA DO LONDYNU

W sobotę 22 marca połączone siły Sikoraka, Budowlanki i ZSO nr 3 pod dowództwem Pani Profesor Bożeny Drzewieckiej udały się na wycieczkę do Londynu. Po ponad dwudziestu morderczych godzinach spędzonych w autokarze i dwóch godzinach spędzonych na promie wczesnym niedzielnym rankiem przywitały nas piękne białe klify w Dover. Po kolejnych godzinach spędzonych w autokarze dotarliśmy do naszego miejsca docelowego - Londynu.

Od razu zaczęliśmy zwiedzanie. Zobaczyliśmy m. in. Big Ben, Trafalgar Square z kolumną Nelsona, National Gallery, Piccadilly Circus, Soho, China Town i Covent Garden. Dzień zakończyliśmy wizytą na London Eye, z którego roztacza się przepiękny widok na panoramę miasta. Po tym bardzo wyczerpującym dniu udaliśmy się do rodzin, u których spędzaliśmy noce.

Po wyjątkowo krótkim odpoczynku zwarci i gotowi wyruszyliśmy na podbój Londynu....tym razem odwiedziliśmy Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud's, Hyde Park oraz zobaczyliśmy Buckingham Palace. Oczywiście nie obyło się bez zakupów na jednej z najbardziej ruchliwych ulic handlowych w Europie - Oxford Street.

Dzień czwarty to wycieczka do Stonehenge i przechadzka po muzeach - Natural History Museum, Science Museum i Victoria and Albert Museum. Ostatni dzień to zwiedzanie British Museum, twierdzy Tower of London i obserwatorium astronomicznego w Greenwich, gdzie można było stanąć jedną nogą na półkuli północnej, a drugą na półkuli południowej.

Tuż po tym skierowaliśmy się do autokaru, którym udaliśmy się w drogę powrotną do Polski. Tak właśnie w telegraficznym skrócie wyglądała nasza wycieczka do serca Wielkiej Brytanii.

Reasumując po szalonych przejażdżkach metrem i dziesiątkach kilometrów pokonanych na nogach zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Bytomia. Z tego miejsca należy podziękować całemu gronu pedagogicznemu, przewodnikowi oraz wszystkim uczestnikom tej wycieczki za to, iż sprawili, że czas spędzony w Londynie był niezwykle udany. Wyjazd ten był zdecydowanie za krótki, ale miejmy nadzieję, że każdemu z nas kiedyś uda się chociażby na kilka dni powrócić do tego pięknego miasta.

18 marca 2014 r.

Spektakl teatralny pt. "Dwa" w Teatrze "Korez"

Uczniowie klas III b i II a uczestniczyli dzisiaj w spektaklu teatralnym pt. "Dwa" w Teatrze "Korez"

13-14 marca 2014 r.

Pielgrzymka do Częstochowy

Grupa tegorocznych maturzystów wybrała się na pielgrzymkę do Częstochowy. Część uczestników przebyła trasę pieszo wyruszając już 13 marca